Telefon to podstawowe narzędzie pracy.
Bez niego bywa trudno szczególnie w działaniach wymagających stałego kontaktu z pracownikami, klientami czy podwykonawcami. Nie jest więc zaskakujące, że to smartfony najczęściej wymieniane są w firmach. A co z używanymi, niepotrzebnymi smartfonami?
Używane smartfony to nadal wiele możliwości tak samo jak komputery i laptopy z tego segmenty. A większość z nich dać może realne zyski dla firmy – właściciela. Zarówno na poziomie finansowym jak i niematerialnym? Używane smartfony pracowników często są w całkiem dobrej formie po zakończeniu ich eksploatacji. Posiadają naturalne ślady użytkowania jednak technicznie mogą być w pełni sprawne i co ważniejsze wydajne. Obecnie na rynku jest zainteresowanie również używanymi telefonami. WIelu klientów indywidualnych oraz firmy poszukują właśnie tego rodzaju sprzętu. Nie tylko
ze względu na mniejsze koszty ale często z powodu przekonań. Chcą redukować zakup i użycie nowych, wybierają używane. Takie podejście można potraktować jako szansę. Nie tylko firma może pozbyć się niepotrzebnych smartfonów ale co więcej może odzyskać część zainwestowanych pieniędzy.
Zanim jednak zaczniemy sprawdzać zysk na koncie przygotujmy smartfony do ponownej sprzedaży. Pierwszy kluczowy krok to oszacowanie stanu i ilości niepotrzebnych telefonów w firmie. Warto uwzględnić starsze i nowsze modele. Parametry telefonów mają znaczenie jednak wielu klientów poszukuje urządzeń o podstawowych funkcjach. Bez dziesiątek aplikacji, rozbudowanych akcesoriów. Warto więc poddać audytowi wszystkie niepotrzebne urządzenia. Pozwala on ocenić ich stan i wybrać, te które najlepiej rokują do sprzedania. Pamiętaj, że na ich cenę będą miały wpływ detale.
Nie tylko parametry techniczne, możliwości ale też ślady użytkowania.
Zadrapania lub odplamienia matrycy czy obudowy mogą znaczenia zmniejszyć wartość telefonu. Dodatkowo ważna będzie dostępność opakowania czy ładowarki i innych elementów oryginalnego wyposażenia smartfonu.
Istotnym elementem przygotowania do sprzedaży smartfonów wycofanych z eksploatacji w firmie będzie weryfikacja czy nie zawiera on danych wrażliwych a później ich usunięcie. Często zapominamy o tym podczas procedury wymiany telefonów pracownikom. A to dość istotny temat. W telefonach zapisywane są często dane. Kiedy więc urządzenie trafi do innego użytkownika istnieje ryzyko, że może odczytać informacje. A to oznacza wyciek danych z firmy i realne problemy. Przy wymianie smartfonów w firmie trzeba pomyśleć o usunięciu danych elektronicznych. Można w tym celu zlecić wykonanie programowego nadpisywania danych. Metoda wymaga zastosowania specjalistycznego software, które pozwoli na nadpisanie tj. zastąpienie dotychczasowych informacji ciągiem przypadkowych znaków. Firmy specjalizujące się w tego rodzaju usługach jak SELKEA dodatkowo wygenerują raport potwierdzający skuteczność przeprowadzenia procesu. Warto go zatrzymać na wypadek kontroli, pozwoli udowodnić, że firma przestrzega ustalonych zasad związanych z przetwarzaniem danych wrażliwych w tym osobowych pracowników i klientów.
Kiedy już przeprowadzić inwentaryzację dostępnych, używanych smartfonów w firmie, sprawdzisz ich stan techniczny i usuniesz poprawnie dane. Czas na sprzedaz. Można ją przeprowadzić wewnątrz firmy. Pracownicy często są zainteresowani odkupem swoich telefonów służbowych. Możliwa jest również sprzedaż otwarta, poza firmą. Wiele sieci sprzedaży tego rodzaju urządzeń chętnie wykupi całą partię i wdrożył na rynek. To nie tylko szansa na szybkie odzyskanie zainwestowanych pieniędzy ale też na sprawną.