Wiele firm szybko odkrywa, że e-mail marketing może być istotną częścią ich działalności.
E-maile mogą być świetnym sposobem na utrzymywanie kontaktu z klientami, oferowanie im ofert, które ich zainteresują i zapraszanie ich na specjalne wyprzedaże. Informacje i wskazówki zawarte w tym artykule pomogą Ci zobaczyć wszystko, co e-mail marketing ma do zaoferowania Twojej firmie.Zanim zaczniesz korzystać z e-mail marketingu, utwórz testową wiadomość e-mail i wyślij ją do znajomego lub członka rodziny. Twoja ukochana osoba może zobaczyć, jak wygląda wiadomość e-mail i przekazać Ci informacje zwrotne. W ten sposób, jeśli zajdzie potrzeba wprowadzenia jakichkolwiek zmian, możesz to zrobić przed wysłaniem e-maili do klientów.Zanim umieścisz kogoś na swojej e-mailowej liście marketingowej, musisz mieć jej zgodę. Jeśli nie masz ich zgody, będziesz odpowiedzialny za wysyłanie spamu i będzie wiele skarg. Twój dostawca poczty e-mail może nawet rozwiązać Twoje konto, jeśli dowie się, co robisz. Zapobiegaj temu, prosząc ludzi, aby zapisali się na Twoją listę.Aby utrzymać zaangażowanie odbiorców wiadomości e-mail, używaj różnych sekwencji dla różnych typów czytelników. Na przykład, jeśli otrzymasz adres e-mail ze sprzedaży, klient powinien otrzymać bardzo charakterystyczny e-mail powitalny niż czytelnik, którego e-mail otrzymałeś od potencjalnego klienta. Jeśli czytelnicy nie otrzymują z wiadomości e-mail tego, czego chcą, po prostu ich nie czytają.Śledź tematy w otwieranych e-mailach i tych, które nie są otwierane. Wybierz e-mail i podziel listę mailingową na pół, wysyłając każdą połowę wiadomości e-mail z innym wierszem tematu. Pomoże Ci to zobaczyć, które wiersze tematu powodują, że czytelnicy otwierają Twoje wiadomości, a które są ignorowane.Podczas opracowywania wiadomości e-mail zastanów się, jak duże jest okienko podglądu w większości programów do czytania wiadomości e-mail.
Jeśli Twój e-mail znacznie przekracza rozmiar tego okienka podglądu, dobrze jest go natychmiast edytować.
Wiele osób czyta swoje e-maile wyłącznie w tym okienku podglądu. Informacje, które są poza zakresem bólu, mogą nigdy nie być widziane przez czytelnika.Kampania e-mail marketingowa, która oferuje subskrybentom więcej opcji, będzie ogólnie bardziej skuteczna. Pozwól czytelnikom wybrać liczbę otrzymywanych e-maili, częstotliwość ich otrzymywania oraz ilość informacji o sobie, które chcą podać. Będą czuć się coraz bardziej komfortowo, gdy dasz im większą kontrolę nad całym procesem.Bardzo ważne jest, aby przed wysłaniem korespondencji e-mailem uzyskać zgodę od kogokolwiek. Jeśli tego nie zrobisz, istnieje ryzyko utraty zaufania klientów i ich interakcji z Tobą, co może spowodować złą reputację Twojej firmy. Ponadto niektóre usługi internetowe mogą umieszczać Cię na czarnej liście, co może mieć bardzo szkodliwy wpływ na przyszły biznes.Używaj kolorów i czcionek, które odzwierciedlają Twoją firmę i są łatwe do wyświetlenia. Nawet jeśli treść jest interesująca, trudne do odczytania czcionki i ostre kolory mogą spowodować, że niektórzy klienci odrzucą wiadomość e-mail, a być może również w przyszłości. Używaj tego samego schematu kolorów i czcionek we wszystkich swoich e-mailach.Rozważ pogłoskę, że wyprzedaż dobiega końca. Wstaw oświadczenie, które mówi Twoim klientom, aby natychmiast zasubskrybowali, aby mogli skorzystać z tej sprzedaży. Zamknięcie e-maila może im powiedzieć, że nie mogą przegapić tej niesamowitej okazji i działać już teraz.Powszechnie wiadomo, że korzystanie z Internetu otworzyło firmom zupełnie nowy sposób interakcji z klientami. E-mail marketing to jeden z najskuteczniejszych sposobów na utrzymywanie kontaktu z lojalnymi klientami i dotarcie do potencjalnych klientów. Skorzystaj z technik i wskazówek z powyższego artykułu, aby stworzyć strategię e-mail marketingu dla swojej firmy.