Oring, jest to szczególny rodzaj uszczelki w kształcie pierścienia o przekroju koła.
Najczęściej wykonane są z gumy, jednak możemy spotkać oringi z różnych innych materiałów, przykładowo z silikonu. Dobierając tego rodzaju uszczelki, musimy brać pod uwagę czynniki na które będą one wystawione, przykładowo ciśnienie, czy też temperaturę. Oczywiście dobry oring musi być wykonany bardzo precyzyjnie, aby nie doprowadzić do nieszczelności. Oringi spotykamy często w silnikach, ciśnienie działające na oring powoduje naprężenie materiału, musi być ono rozkładane równomiernie tak aby działa na cały oring z taką samą siłą, w przypadku uszkodzenia, oring może pęknąć. Jest to niezwykle ważne ponieważ będą na nie działały oleje pod ciśnieniem. Najczęściej spotkamy oringi gumowe jednak często też wykorzystywane są silikonowe, jak również poliuretanowe, teflonowe czy kauczukowe. Spotykane są także oringi gumowe, które powleczone są teflonem, które zwiększa ich odporność. Materiały te mają inne właściwości i przeznaczone są do produkcji oringów przystosowanych do pracy w różnych temperaturach. Najbardziej wytrzymałe pracują w temperaturach od -200 do +200 st. C. Ważna będzie także odporność na ciśnienie, z pewnością w wielu maszynach będzie ono duże, a podczas ciągłej pracy oringi wykonane ze słabej jakości materiałów mogły by ulec zniszczeniu.
Materiał musi być także odporny na ścieranie ścieranie ponieważ mogą one być stosowane w częściach ruchomych.
Mogą być produkowane w dowolnych wielkościach, zależnie od ich przeznaczenia. Podczas pracy siły działające na oring dodatkowo dociskają go do zwiększając szczelność, jest to zatem bardzo dobre rozwiązanie. Oczywiście oringi spotykane są praktycznie wszędzie, gdzie używane są maszyny, od przemysłu paliwowego, bo branże chemiczną. W zależności od branży w jakiej są używane muszą być wykonane z innych materiałów, przykładowo w branży spożywczej mogą być narażone na działanie kwasu octowego czy mrówkowego, w firmach chemicznych będzie to kwas siarkowy lub solny.